Sunday, February 5, 2012

Artikel Renungan

Pada pendapat saya, Encik Kim adalah seorang yang bijak. Dia tidak mementingkan duitnya kerana dia tahu yang duit bukan segalanya. Dia bukan orang yang mata-duitan dan tidak mementingkan duit. Saya rasa dia menunjukkan contoh yang baik untuk askar-askar yang lain di Korea. Saya rasa dia adalah orang yang tegas sebagai bekas askar Korea.

Saya mempelajari bahawa kita tidak boleh berputus asa dan harus menggunakan apa sahaja yang kita ada untuk keperluan masing masing. Saya juga mempelajari bahawa duit bukan segalanya. Duit bukan boleh menolong kita untuk membuat segalanya. Saya mahu mengikut contoh Encik Kim untuk membakar duitnya. Dia juga adalah seorang yang berani kerana tahu untuk menjaga dirinya sendiri tanpa pertolongannya.

Tukilan itu adalah satu-satunya tukilan yang menarik saya pernah baca. Sekarang saya sudah tahu bahawa duit bukan sahaja untuk membeli sesuatu tetapi boleh juga untuk membuat badan kita lebih panas apabila kami dalam kesusahan. Saya sudah tidak takut untuk membakar duit lagi. Saya sudah berani.

No comments:

Post a Comment